About Me

My photo
klang..
LOW PROFILE :)

Followers

tabung belanja sekolah..click plzz...

Thursday, March 26, 2009

x keje arini..

huhu..arini aku x keje,demam weyh,mmg x larat sesangat nak g keje,so duk berehat kat uamh je la..pagi td suh la chong punchcard,balik ni suh faiz lak sbb chong nak balik,dy pon mls nak keje 2..tp x tau la leh harap ke x si faiz 2..haha

Wednesday, March 25, 2009

melepaskan rindu..

assalamualaikum..
lama rasanye aku x mencoretkan ape2 dalam blog ni..mmg busy gile la ngan LI and laporan harian n laporan akhir,huh! aku lak dah mule bosan meyh nak gkeje..haha..rasanya dok kat poli 2 ag besh,walaupon ceruk n hujung dunia..ahaks! urm,nak citer ni,sabtu minggu lepas 2 sempat gak la lari g jeram jap ajak ayah aku g umah mmber baik aku,najwa tuk pinjam dy punye buku laporan harian n laporan akhir,x lama pon jumpe,1 minit pon x sampai kot..x sempat ag nak bergosip ape2..haha..tp ari 2 dy ada telefon,sempat gak la bergosip jap..

ni la laporan yang aku amik tu:-

laporan akhir


laporan harian

ari ahad lak,ex rumate merangkap member2 baik aku datang,adoi..depa mmg suke men terjah je dh kat bawah baru nak kol,geram tol..x sempat nak wat pe2..lama gak la depa lepak ngn aku,rindu seyh,3 bulan lebih x jumpe..ni pon x tau bile la leh jmpe lg,sejak start short sem ni huru hara n kelam kabut dibuatnye..

Friday, March 6, 2009

LELAKI IDAMAN SAYA

Lelaki idaman saya adalah seorang lelaki yang beriman
Yang hatinya disalut rasa takwa kepada Allah
Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam
Yang sentiasa haus dengan ilmu
Yang sentiasa dahaga akan pahala
Yang solatnya adalah maruah dirinya
Yang tidak pernah takut untuk berkata benar
Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu
Yang sentiasa bersama kumpulan orang2 yang berjuang dijalan Allah

Lelaki idaman saya adalah lelaki yang menjaga tuturkatanya
Yang tidak pernah bermegah dengan ilmu yang dimilikinya
Yang tidak pernah bermegah dengan harta dunia yang dicarinya
Yang sentiasa berbuat kebajkan kerana sifatnya yang penyayang
Yang mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai musuh yang bersifat jembalang

Lelaki idaman saya adalah lelaki yang menghormati ibunya
Yang sentiasa berbakti kepada orang tua dan keluarga
Yang bakal menjaga kerukunan rumah tangga
Yang akan mendidik isteri dan anak2 mendalami Islam
Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan
Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat

Lelaki idaman saya tidak pernah membazirkan masa
Matanya kepenatan kerana penat membaca
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir
Tidurnya lena dengan cahaya keimanan
Bangunnya subuh penuh kecergasan
Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan

Lelaki idaman saya sentiasa mengingati mati
Yang baginya hidup di dunia adalah lading akhirat
Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga
Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik
Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian

Lelaki idaman saya adalah lelaki
Yang tidak terpesona dengan buaian dunia
Kerana dia mengimpikan Syurga
Di situlah rumah idamannya
Dan dia ingin membawa saya bersama
Dialah lelaki idaman saya

-perempuan yang baik untuk lelaki yang baik,kalo perempuan itu baik,insyallah akan dapat lelaki macam 2.apa2 pon,kite banyak2 lah berdoa agar allah berikan yang terbaik untuk hidup kita..lagi pon,no body perfect rite?

Thursday, March 5, 2009

MUKA TENSION SEPANJANG 8 MINGGU LI..




- everytime,everyday n every week..I did not will forget all memory that has been created together.really miss them(nonet,jehan,rara n SIT 3A)

Tuesday, March 3, 2009

HIKMAH BERDIAM DIRI

sebenarnye,berdiam diri ada la sepatutnye kerana bagi mereka yang beriman, lidah yang dikurniakan oleh Allah itu tidak digunakan untuk berbicara sesuka hati dan sia-sia. Sebaliknya digunakan untuk mengeluarkan mutiara-mutiara yang berhikmah.oleh itu,diam adalah sebaik perkara yang dilakukan.


HIKMAH DIAM

1. Sebagai ibadah tanpa bersusah payah.

2. Perhiasan tanpa berhias.

3. Kehebatan tanpa kerajaan.

4. Benteng tanpa pagar.

5. Kekayaan tanpa meminta maaf kepada orang.

6. Istirehat bagi kedua malaikat pencatat amal.

7. Menutupi segala aib.

Hadis-hadis Rasullulah mengenai kelebihan diam yang bermaksud:

"Barangsiapa yang banyak perkataannya, nescaya banyaklah silapnya. Barangsiapa yang banyak silapnya, nescaya banyaklah dosanya. Dan Barangsiapa yang banyak dosanya, nescaya Neraka lebih utama baginya". ( Riwayat ABU NAIM )

"Barangsiapa yang beriman kepada Alah dan Hari Akhirat, maka hendaklah ia berkata yang baik atau diam". ( Riwayat BUKHARI & MUSLIM )

"Barangsiapa diam maka ia terlepas dari bahaya". Riwayat AT-TARMIZI )

Madah Dari Hukama:

BANYAK DIAM TIDAK SEMESTINYA BODOH,
BANYAK CAKAP TIDAK SEMESTINYA CERDIK,
KERANA KECERDIKAN ITU BUAH FIKIRAN,
ORANG CERDIK YANG PENDIAM LEBIH BAIK DARI ORANG BODOH YANG BANYAK CAKAP.

MENASIHATI ORANG YANG BERSALAH ,
TIDAK SALAH.
YANG SALAH MEMIKIRKAN KESALAHAN ORANG..
KALAU ORANG MENGHINA KITA, BUKAN KITA TERHINA,
YANG SEBENARNYA ORANG ITU MENGHINA DIRINYA SENDIRI.

Manusia tidak akan dapat mengalahkan syaitan kecuali dengan diam. Jalan yang terbaik ialah diam kalau kita tidak dapat bercakap kearah perkara-perkara yang baik. Bicara yang baik adalah lambang hati yang baik dan bersih yang bergantung kepada kekuatan iman pada diri manusia.

aku semakin gemokkk....

adohai..x mam lunch pon rasanye,badan ni x turun2..pakai baju pon x de yg rasa terkurang pon..muat2 jew...ish..bila nak kurus ni????help me!!!!!