About Me

My photo
klang..
LOW PROFILE :)

Followers

tabung belanja sekolah..click plzz...

Saturday, July 24, 2010

ta sangka leh jd kawan..

kita hanya merancang,allah yg menentukan..
kite ta pernah terpikir pon,di atas pe yg allah berikan,,walaupon ia pahit(dugaan)..
rupe2nye terselit kebahagiaan,,,terselit kemanisan..
bile kite susah la,kita akan rasa kwn2 dan family dekat ngn kita..
(gile2 pnye rndu kat kowng ni)
ta di sangka plak entry aku sblm ni mencetuskan kontrovesi..
adush,,dah ta pasal2 lak aku dipersalahkan,,
tape la,bnde dah jd kn..nak putar balik pon ta bole gak so bia la aku je yg tau..
n kwn2 aku yg tau,,ta kisah la kalo sape2 nak blame aku..dah ta kuasa nak jaga hati org dah..
kalo d terangkn pon org ttp salahkan aku kn,,so cara yg terbaik adalah senyap..
tol x macek kerepek???(tetiba msuk macek kerepek lak)
mls la nak membebel pnjng2 sbnarnye,,
nak tulis entry pon rasa dah takut dah..

so pengajaran yg aku dpt tuk hari ni:
1-org yg kite ta suke la yg 1 hari nnit akn jd kwn kita,malah mungkin dy yg akn menolong kita nnti..
2-org yg kita syg,kita suka plak 1 hari nnti leh jd musuh kita dan juga bole membenci..

BOLEH JADI KAMU MEMBENCI SESUATU, PADAHAL IA AMAT BAIK BAGIMU...

"Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." (Surah. Al Baqarah:216)

p/s:syukur alhamdulillah..semua masalah dah selesai..allah ta pernah membiarkan hambanya keseorangan dalam menjalani sesuatu musibah,,dan dy ta kan bg 1 musibah 2 kalo dy tau kite sndri ta kuat tuk melaluinye,,,

to her:nice to meet n know u..lastly jd friend kn,padahal sblm ni ta pnh tego pon..
to mira:sy janji ok..dan sy akn tunai kan jnji sy,,plz..doakan yg terbaik buat diri saya.syg awk sgt.
to nina n nurul:thanks 4 everythings..hanya allah saja yg mampu membalasnye sume jasa2 baik korang,,sampai mati aku ta kan lupe..syg sgt gak!
to macek kepek:thanks sbb dh melengkapkn idup aku..pasni ada kwn merapu meraban..
to azie n nad:mereka mmber2 gosip aku yg terbaik!! sgt bahagia bila bersama..sengal bersama,mengong bersama..

LOTS OF LOVE,




pengajaran tuk hari ni...

ish,,tulis tuk org len,org len plak yg terasa,,
adoyai..
mcm2 la..
kusut la pale otak aku ni..
nsb bek mslh ngn abg aku dh settle..
kurang dh skit 1 prob...
so pengajaran tuk harini..
jgn men terjah jew..engat ye ekin..haha
kan dah kene maki ko,,2 la..
sumpah..ta nak wat lagi..susah wo..sbb kdg2 nak tulis tuk org len kne tang lain plak..
ta pasal2 gado then musuh...
ta suke la nak musuh2 ni.. :)