About Me

My photo
klang..
LOW PROFILE :)

Followers

tabung belanja sekolah..click plzz...

Saturday, March 12, 2011

kadang2 hidup ni perlu hipokrit..

lama dah aku nak tulis sal hipokrit2 ni..
tp cm mls la nak komen panjang2..
so hari ni di sebabkan aku dah siapkan 3 keje skali gus..
so rasa lapang sikit otak ni,
so leh la aku merapu sat dalam entry ni..
ceit! bape banyak so da..

ok,look back at the title,
HIPOKRIT??
bg aku la akn,hipokrit je general..
x berani la aku nak hujah lelebih,,
tp disebabkan ni blog aku,suke hati aku la aku nak hujah hape kan,,
hipokrit ni ada kalanye baik,ada kala nye x baik..

jujur aku ckp,sebelum ni,aku mengalami situasi cmni gak..
be hipokrit depan parents aku,depan kwn2 aku tp x de la sampai melampau2..
cume tym 2 terfikir,x moh jd diri sendri,nak jd org lain..
sbb konon2 nak bangkit dr kekecewaan,nak ada life sendri..
ceit! tp semua 2 mengarut ja!!
x membawa ape2 faedah pon..
better ur be ur self!

dan saat ini aku masih menjadi hipokrit tuk menyenangkan sume pihak,
walaupon aku yang sakit..
tp ta pe la,sbb aku yakin ada hikmah di atas semuanye..
aku hanya mampu cegahnye dengan hati..
hope allah permudahkan segala urusan aku,,
cume beza skrg,aku hipokrit tuk kebaikan diri aku dan semua..
dan sampai 1 tahap tu,aku juz go with the flow in my life..
x larat nak pk,pe yg jd hari esok..
ok ka?x ok ka?
aku sebagai seorang khalifah,sebagai orang islam..
aku yakin qada n qadar allah..

so the conclusion is,hipokrit tuk kebahagiaan org lain kdg2 tu baik,tp jgn la sampai menyeksa diri sendiri,dan engat setiap kejadiaan yg allah turun kan pada kita menandakan dy sayang pada kite,,cube kite pk,kalo allah x turunkan ujian kat kita,2 makne nye allah x engat kat kita,dan kita pon lalai ngn keindahan duniawi..hingga terjerumus ke dalam macam2 hal..nauzubillahiminzalik..jauhi la bnde2 tu dr aku,family aku,kwn2 yg syg aku dan yg tersyg... amin :)

notahati:learn to let go, is the key to happiness..

No comments: