About Me

My photo
klang..
LOW PROFILE :)

Followers

tabung belanja sekolah..click plzz...

Sunday, November 6, 2011

setiap orang diberi peluang tuk berubah kan?sbb kita bukan tuhan nak hukum orang..kan?

assalamualaikum..

dikesempatan hari raya yang mulia ni,aku nak wish SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA kpada sume readers aku yang beragama islam..selamat menyembelih lembu ya...

jom kite berbalik pada tajuk diatas~

urmm,,kalau diberi pilihan,,semua orang nk jadi baik..
ada ke org nak jd jahat..
nak merompak bank,buli orang dan semua perkara2 yang jahat..
x kan?
kalau semua nak jd baik so,xde la neraka..
then kalo semua nak jd jahat..x de la syurga...
semua orang masih ada peluang tuk berubah selagi mana dia rasa dy nak berubah,,
jgn la judge mereka atas satu2 kesalahan yang mereka lakukan dulu..
"aleh,muke je nampak baik,tp perangai"
sekurang2nye muke dy ada jugak rupe org baik,dr ko,,hado??

ramai juga kawan2 aku dah berubah ke arah kebaikan,,
aku panjatkan kesyukuran atas perubahan mereka,,
aku as a friend sentiasa doakan yang terbaik..
aku pon bukan lah baik,tp x salahkan sentiasa perbaiki diri,,
mana2 kisah2 pahit/jahat yang pernah di lakukan..
jadikan sempadan dan jgn cuba tuk megulangi nye lagi..

bukan senang nak jd baik..
macam2 dugaan,macam2 mulut org yang kite dgr,,
bile jd baik mule larh org ckp "nak tunjuk alim la tu"
biasalah mulut org x leh nak tutup,kalau mulut tempayan sng la aku nak tutup..
yang penting NIAT kite tuh!
dan niat tu biarlah ALLAH je yg tau..
dan biarkan lah manusia yg bermuka2 terus melontarkan bicara tntang pe yg mereka x puas hati..
sbb kite hidup bukan tuk puaskan hati semua org kan?

so~
jomlah kita sama2 bermuhasabah diri,,
hidup tak slalunya berada diatas..
kadang2 kite kene akur,bahawa hidup ini adalah seperti roda..
harini kita berada di atas,
sok lusa,kite berada di bawah..
siapa tahu kan?

tidak perlu lah nak mendabik dada dgn semua rezeki yang allah bagi..
cukup la sekadar mensyukuri dgn segala rezeki tu sbb x semua org memiliki rezeki begitu..
kan?
kalau allah nak rentap sekali jew..
so,jgn lah terlalu taksub dgn segala yang ko miliki..
dan kdg2 tu tanpa ko sedari ko telah melukakan hati org dgn perkataan ko 2..
*sapa makan cili dy terasa pedas*

sesungguhnye! aku mengaku,aku pon bukanlah insan yang sempurna,
aku juga bukan baik mana..
tp alhamdulillah,skrg aku sedar tuk memperbaiki segala kelemahan diri aku..
semoga kita sama2 dapat bermuhasabah diri masing2..

p/s:faris penah ckp cmni...

"nak pilih pemimpin tuk pimpin ekin,
1st tgok solat die,x solat reject..
2nd tgok solat die jemaah ke x?"


renung-renungkan dan selamat memilih calon hidup yang boleh membimbing kita..amin <3