About Me

My photo
klang..
LOW PROFILE :)

Followers

tabung belanja sekolah..click plzz...

Sunday, November 11, 2012

Halalfest Selangor 2012


alhamdulillah..harini rasanya 1 hari berkampung di MASJID ASY-SYARIF,PEKAN MERU dan besok insyallah,andai diberi kesihatan dan umur yg panjang akan pergi lagi untuk mendengar ceramah dari USTAZ AZHAR IDRUS..


petang tadi kol 2.15 start majlis nye tapi kol 2.30 baru sampai..hihi..so majlis dah bermula..bual santai bercerita tentang 'WANITA'..dan alhamdulillah cuaca pada petang tu pon sgt2 la redup dan x hujan..subhanallah,,tenang sangat rasa bila berada di sekitar rumah allah..

kat sini aku nak petik 1 kata2 kak diana amir 'kita slalu cakap syg ayah syg mak..tapi kenapa kita x tutup aurat,kita bagi mereka tanggung dosa kita'.. aku nak bercakap pasal aurat pon,aku ni bukanlah baik sgt..aku sendiri pon masih banyak perlu baiki kelemahan diri..dan apa2 pon bak kata kak diana amir..kalau kita asik nak pikir kata org sampai bila2 x kan abs..

dan actually,aku menitiskan air mata jugak dgr cerita diana amir ni..dia dari seorang yg memang bertudung dan x bertudung bila berada di university..dan aku sendiri pon merasai pengalaman tu..so aku x nak judge apa2 sbb kita semua manusaia yg x pernah lepas dari kesilapan dan juga x lepas dari godaan syaitan..kita sama2 doa semoga ALLAH terus tetap hidayah yg diberi olehnya..


ustazah ros izanuri..seorang lecturer jugak(kalau x silap aku)..banyak sgt memberi pendapat,ceramah tentang apa itu wanita..wanita adalah seorang yang hebat..seorang yg sgt tabah hatinya..

                                                       
kak elly,ustazah pilihan..pengacara majlis petang tu :)


dan dan dan memula tu mcm tgok je dari jauh..'eh2..macam kenal..tp aku takut salah org..so aku pon selumber je la cuit..wani kan? then wani ckp,akk!! terus salam peluk2 cium sume..mmg sgt2 x sangka jumpa budak kecik ni ha..tu la nak dikatakan jodoh pertemuan ditangan allah..padahal dah lama chat dalam fb nak jmpe nak jmpe.siap aku pegi ipoh x de pon jmpe2 nye..aleh2 jumpe kat rumah allah..sampai menitis air mata dy ko! terharu mungkin :)

lepas settle dah bergambar,melepaskan rindu semua..solat dan makan!!

saja je lepak2 makan dulu then baru balik..


nasi ayam+ laksa = kenyang!!

btw,malam pegi lagi..makan sate kajang plak..



P/S: 11/11/12(harini la kan)ada ustaz UAI kat masjid meru..jom reramai mengimarahkan masjid :) ada kump mestica ok!


fav picture:
.
.
.
.
.
.
.
.

saja nak merasa pakai..jgn ada kontroversi plak nnti..banyak lagi aku kena perbaiki diri kalau nak pakai cmni..banyak bnde nak kne ubah..mohon doakan yg terbaik :)

ok! jaga iman,jaga diri,jaga hati

#kbai!

No comments: