About Me

My photo
klang..
LOW PROFILE :)

Followers

tabung belanja sekolah..click plzz...

Thursday, January 2, 2014

review :the street cafe & dubu dubu..

tak lambat lagi kan nak wish happy new year to all of you.. setiap kali new year,maka dengan itu bertambah la 1 angka utk umur yg baru.. apa2 pon masih 20 series.. azam tahun ni nak kawen!! haha, sbb takde calon sbb tu berani wat azam cmtu.. yang penting semoga sepanjang tahun 2014 ni,happy2 selalu..

tiap2 tahun la azam nak kurus nak kurus dan nak kurus.. tapi kalau dah awal2 tahun baru pon dah melantak bagai tak mau.. jangan harap la azam ko nak kurus tu tercapai.. 10 tahun azam pon belum tentu kurus..kalau nafsu makan nye nauzubillah,, haha.. kiteorg bertiga kalau keluar mmg tak pernah nak plan seminggu ke sebulan ke..sume kira last minute ja.. arini sembang2 pas2 terus ok! on! jadi.. yang mak buyung yang tak mak buyung yang isteri org yg bujang sume tu tolak tepi..yang penting berjimba..

kalau dah keluar dgn org yg dah berkeluarga mesti la ke ikea..bosan oiii aku..tatau nak beli ape,org bujang mcm ni la..sume mak ayah sediakan..so mmg tak perlu nak pikir apa2 utk keperluan diri, sampai kebuntuan.. korang pegi la pilih-pilih barang..aku dok atas sofa tu main tab.. sume sofa aku test.. pegi pon kejap je..tak dela sampai 4-5 jam.. org kat ikea ramai sggt,padat penuh..so mls nak bersesak2.. nak makan lagi la bersesak2 ramai giler kot org..nasib baik la aku x mengidam nak makan meatball so terus selamat la utk bersesak-sesak..

posing wajib setiap kali ke ikea..mesti cari cermin besar2 and selfie depan tu.. org2 mesti pikir 'annoying nye depa ni,kat rumah tak dak cermin besaq ka?' 


org lain yg mak buyung apasal aku yg makin sihat dan membesar mcm aku yg nak bg org dlm perut makan..pfttt

piza ni masa sek form 5,betol2 dok belakang aku..setiap kali cikgu x de..asik la membuta jer..even cikgu mengajo kat depan pon sempat dia membuta dengan muka tertutup dengan buku..mmg expert budak2 asrama ni bab tido membuta ni.. ko ckp mcm ko tak dok asrama kan? *pang sekali, tak sedar diri*

ni member yg palinggggg noharammmm hazab bedah, gila2 punye otak mcm aku..cakap mcm nak gado, kalau sentap2 pon kejap jer.. aty kental mana boleh sentap menyentap.. dia ni kalau citer bab kpop and makan..bagi 5 hari 5 malam pon belum tentu habis..ada lagi sakai tu..siap bg pic EXO suruh aku teka sorang2.. pon boleh.. merangkap PA aku jugak utk carikan link2 and jadual berkenaan bias aku.. gittew,like bos ko..

dah settle kat ikea.. dah tergedik2 la perut ni nak makan, tp tekak aku ngn comeck mmg nak korea la..dah mengidam sebulan kot.. so engatkan nak g the curve sbb mcm dekat kan.. sebelah jer.. tp nnti nak kena parking balik so mcm malas.. and dalam masa yg sama tetiba aida whatsapp ckp pasal tempat makanan korea kat ss15.. aku pon apa lagi terus la google.. jalan nak p ss15 tu tatau, mls nak bersesat2.. google punye google sekali tu ada dalam sunway tmpat makan nye tu.. so jom la kita ke sunway.. 

lama gila oii tak jejak sunway, adalah sepanjang hidup ni,dalam 5,6 kali pegi sunway..kesian sgt.. ok2..dah sampai sunway terus la cari 'the street cafe tu' kat dalam asianvenue tu.. pusing la ko 1 asianvenue tu..

the street cafe 

aku bole tak snap pic tempat tu.. sbb dah mengelabah sgt tgok menu makanan sume kan.. so apa pon tak engat, tapi tempatnye kecik jer la.. tmpat masak dia berkaca jadi korang boleh tengok org dalam tu masak..aku sempat mengintai2 lagi..


cafe ni halal, ada halal dari jakim..so bole la makan tanpa was-was.. 




cafe ni menjual makanan mcm kaki lima kat korea tu,,mcm ddeobokki,bimbap,rumyun.. yg mcm dlm box utk goncang2 pon ada..nama nye aku tatau and mcm2 lagi la, tapi disebabkan ada hati pasni nak sambung makan berat2 kat dubu dubu pulak..so aku ngn comeck order makanan ringan2 utk alas perut jer la..

aku order ni, triangle kimbab bulgogi.. nangis weyh rasanye..sedap btol.. nasi pulut bentuk 3 segi dalam tu ada daging hancur di balut dgn seaweed.. mmg korea sgt la engko rasa.. harga rm6.90 mmg berbaloi..sebab nasi..so kecik pon dah kenyang..

pas2 order plak korean tea..dah makan kat kedai korea, nampak je perkataan korea terus la order,,air ni ko bole refill sampai lapan puluh kali.. air ni mcm ko minum air masak tapi ada bau dan kaler.. ni pon aku repeat 4 kali dalam tak sedap tak sedap pon.. harga rm2.90

 sampai lentok2 kepala ko.. jgn nak aegyo sgt la!!

comeck order chicken stick.. kuah mcm sweet & sour tu, rasa dia dah habis makan berapi2 mulut ko.. tapi ayam dia sedap sgt weyh..setanding uncle bob.. harga rm6.90

dubu -dubu

sanggup tak order ddeobokki kat the street cafe sbb makanan berat nak try kat dubu dubu.. so kiteorg pon p la cari kedai dubu-dubu kat tingkat bawah sekali..

tak payah nak tgok menu sbb dah sebulan ngidam ddeobokki..so order bende tu je la..

harga adalah sgt mahal bagi aku sbb aku makan kat spoong kat times square pon murah skit.. sekali ada air.. 


ni ddeobokki spicy, ala carte rm16.90 kalau set rm17.90..ala..tambah singgit jer..tapi tekak aku tak leh masuk menatang kimchi tu.. rasa mmg tak leh masuk..sbb aku dah la tak makan sayur,,nak2 sayur tu dijerukkan plak..mmg tak la aku telan..

comeck order janpyoen,mcm mana ntah eja nye.. pancake nama omputihnye.. rasa mcm cekodok..sebijik cekodok oi.. harga rm17.90 set.. ddeobokki aku tu ada fishcake,pas2 pedas2 skit and rice cake dia mmg kenyal.so mmg cpt kenyang.. 


ni jumlah makan 3 org..piza order grill fish ball..tp tak amk pic sbb dok larit layan mv SNSD..

so overall, bagi tekak aku yg korean la sgt kan.. sedap lagi kat 'the street cafe',tempat pon open air..harga makanan tak murah x mahal..sedap..kena ngn tekak aku semestinya la.. mungkin akan repeat lagi,tapi nak try kat SS15.. sbb aku blogwalking mcm best giler jer tempat tu..gaji pon dah masuk..so apa lagi..serbu!!

so star utk tempat2 ni :-

the street cafe : 4/5
dubu dubu : 2.5/5

kbai!

No comments: