About Me

My photo
klang..
LOW PROFILE :)

Followers

tabung belanja sekolah..click plzz...

Sunday, July 6, 2014

selamat bertunang chingu & selamat pengantin baru cousin..

cerita dah nak dekat sebulan dah berlalu..tp skrg baru nak update..tgh2 nak tgu sahur and mata segar lg.. mmg la segar sbb ko melantak mc cafe tadi..terus segar bugar mata aku.. engatkan puasa2 ni bole la kurangkan nafsu makan..tp nan hado..x jalan nye..asik la lapar jer..

31 Mei 2014

kalau ikot plan asal nak buat 7 jun 2014.. and aku dal plan baik punye..sbb jadual aku akhir and awal bulan jun tu mmg pack giler.. dah mmg x boleh nak ejas.. lepas tu chingu bincang balik ngn pihak belah laki nak cpatkan majlis pertunangan.. sudah..dah la esok tu 1 jun, kezen aku nikah plak kat ipoh.. and tu plak mmg kena pegi la..kalau x boleh putus sedara kot..haha.. yg brtunang ni pon kena pegi..bole putus kawan kot kalau tak p..so aku terpaksa jugak ejas masa bg ngam..haha!! nasib baik la adik aku balik ipoh ptg..so bole la tumpang..kalau ikot kan ayah aku..alamatnye aku kena balik ipoh naik bas la..

so pagi2 buta kol 7 am, chingu aku dah pick up aku depan rumah.. haha.. kemain rabak lak aku pagi tu..dah la smlmnye we chat dgn dia je dekat kol 2 am.. haha..sapa yg nebes smpai tak boleh tido..aku pon tatau..tp yg pentingnye aku yg tak leh tdo sampai kol 3 pg!! grrrr


dari dulang smpai la kaler tema op coz aku la yg pilih..kalau harapkan nenek kebayan tu..mmg tak jadi la barang hantaran..


sampai bulu mata pon suh aku pilih, so aku bagi la hat tebal dan berat..gasakkk ko.. pastu bising2 mengalang pandangan la hape la..banyak plak songeh..nak cantik x?? so pakai je apa yg aku pilih..hahaha.. tudung tu plak,bole plak x sama ngn lace kan.. ekceli dia order kaler lain and sampai kaler lain..so nak x nak redha je la.. nak pegi cari mmg masa dah suntuk sgt..


sebelum belah laki mai, so selfie dlu la..ni geng samj.. ekceli x ramai pon yg dijemput, mmg buat btol2 kecik2 jer.. yg mai pon kwn2 yg btol2 rapat..yg lain2 tu kenduri nnti la ye.. aku ni dah merangkap PA dia dah.. dlm bab2 lain aku mmg PA dia.. tp kalau bab kpop dia PA aku..sbb aku bangsa malas nak cri info..


bila tgok nenek kebayan ni, melangkah ke 1 step dalam fasa hidup dia.. of coz la aku happy and dalam masa yang sama, sedih tu dah mmg la.. pasni takde la geng kpop dah..x de la geng yg bole nak join segala benda yang aku mengidam.. after bulan 12 ni sume akan berubah la..dah ada suami kne lebihkan suami la..sobb sobbb


pic ni aku rasa aku cantik..pftttt... jgn tatau, makcik comeck kata.. napa baju comeck simple je..dia kata kalau baju cm aku kan vouge skit.. and aku masuk pic ni dalam ig dlm fb..dah sume konpius sapa lak bertunang ni..sorry la..i kan suke vouge..haha!!


tunang comeck ni,awal2 aku dah sound..haha.. nnti dah kawen pon.. bini dia tu still partner kpop aku..kalau ko membangkak,siap la ko ammar!!



member aku yg baju biru tu..sebaya aku..dlu form 5 sama class, now dah ada 3 org anak.. hoi!! tetiba rasa diri ni terus tua..org sume dok berlumba2 buat anak.. aku lex jer dgn calon x de..dgn duit utk kawen pon x de.. mampu?? 


dear chingu a.k.a nenek kebayan,
almost 10 years we are friend,  dari sek men sampai ke poli sampai now masing2 dah ada kerjaya sendiri.. even selalu gado utk benda2 yg remeh temeh tp ko la member yg tak pernah pendam dalam hati apa yg aku ckp,apa yg aku buat (sbb aty ko kan kental) selalu ada dengan aku time aku susah..selalu tunaikan mengidaman aku..walaupon kdg2 aku stress nak tgu ko tunaikan..muahhaha..

jadi PA utk info kpop aku.. partner kpop aku..even group yg ko x minat pon..ko akan gagah crikan info utk aku sbb aku mmg bangsa pemalas..haha, bawak aku p jmpe kwangsoo walaupon bulu hidung dia aku x nampak..sbb aku dh ckp kne pegi awal, tp ko membuta sampai tak engat dunia.. smpai2 je dah aku dgr fans jerit2.. tp x pe la..kurang2 nya aku penah la bersesak2 p jmpe kwangsoo..kira ok la tu.. bulan 8 ni plssss utk MBLAQ plak and last EXO..pastu ko nak kwen pon,ko kwen la.. gitewwww

aku harap even status kite (kite???) dah bertukar, tp persahabatan kita, harapnye biarlah mcm skrg dan smpai bila2 still mcm tu..aku tak bole janji nak jadi sahabat yg terbaik utk ko.. tp aku cuba utk je yg terbaik dalam persahabatan kita.. doa aku, semoga ko selalu bahagia dalam menempuh hari2 bahagia ko..dan semoga semuanya akan berjalan lancar utk majlis perkahwinan bln 12 ni.. aku adalah org yg paling bahagia tgok ko bahagia *kesat air mata* saranghamnida!!



1 jun 2014


sabtu malam baru aku sampai ipoh, and sampai malam tu terus lari p hotel nak tgok pelamin la konon2 nye..selagi pelamin x siap lagi..so mari2 la kita balik beramai2 tgo sok pagi je la pelamin tu.. sampai2 je pagi tu..terus masuk dewan..woahhhh~ nice nye pelamin.. budak architecture kan..so pandai la kombain warna..
and belah pompuan sume pakai peach..belah laki pakai biru..


sampai2 je dewan,terus acak aku dtg..suh angkat dulang..aku dah la dgn baju ketatnye (sbb dah gemok) ngn kasut wedges nye..lahaiii..mengah plak nak bwak hantaran..tp sbb tak cukup org so bawak je la.. ni time dah settle sume and tgu masa nak dinikahkan..


alhamdulillah dengan sekali lafaz.. sah menjadi suami isteri.. cinta pertama..lelaki pertama yg dia kenal and now sah menjadi suami.. so happy for you..


kezen yg sebaya, yang paling rapat.. masa aku study kat poli ipoh dlu.. rumah acak aku je la tmpat aku bertandang..sampai kwn2 aku pon sume aku angkat kesana.. utk segala pandangan, nasihat ada problem aku akan cari nasihat dan pandangan dia.. sampai nak matching kaler baju fesyen baju aku akan cari dia jugak.. haha!! now dah jadi isteri org.. so mcm bnyak jugak yg berubah la pasni.. kalau balik kg pon mungkin bole jmpe mungkin tak.. sbb kdg2 mst kne balik kg suami apa semua kan.. yang penting kezen kesayangan dah selamat melalui hari2 bahagia dia.. 

selamat pengantin baru cousin tersayang, selamat menjalani hari2 yg bahagia dalam hidup.. cepat2 bagi aku anak buah... semoga hubungan yg di bina berkekalan hingga ke jannah.. saranghae <3 p="">

settle dah semua ceriat sebulan yg lps

p/s : 87 days to go!! with love..  *mood :autumn in my heart*

#kbai!

No comments: