About Me

My photo
klang..
LOW PROFILE :)

Followers

tabung belanja sekolah..click plzz...

Wednesday, June 22, 2016

N SEOUL TOWER, EXPESS BAS TERMINAL SHOPPING & IFC MALL


1 APRIL 2016

sebab ada 9 hari kat seoul..mmg berada di kawasan seoul sahaja.. so x banyak tempat nak cover pon.. so dalam 1 hari tu x de la nak rushing bnyak tempat.. kali ni aku pegi semua tempat yang aku x sempat nak pegi masa first time dtg seoul dlu.. so dari GH aku jalan kaki je ke N SEOUL TOWER/ NAMSAN TOWER.. so jom la kita mendaki.. semput gak la mendaki bukit tu..plus anak tangga yg banyak..kaki kne fit ye..



masuk je pintu masuk tu, kaunter tiket belah kanan..
tiket fee : 2 way 8,500 kw

kalau x nak jalan kaki + mendaki anak tangga kecik2, ada cara lain sama ada naik oreumi or naik bas..tapi kalau naik bas pon,dia berenti kat bawah je.. & korang kena mendaki jugak.. kalau naik oreumi(ni mcm lift kot) terus smpai atas tu then beli je tiket cabel car..

ni laluan mendaki skit bagi sapa yg naik bas.. sbb bas tu berenti kat bawah jer..



sampai2 atas tu tgok ada booth hanbok..ada org beratur (dia ada time dia..tp aku lupa nak snap pic & btol2  x engat time dia tu..) aku sampai dalam kol 11 am..rasanye booth ni sampai 12.30 pm.. (x sure) tak kenakan apa2 bayaran pon..just tulis nama,umur & dari mana.. hanbok dia x banyak jenis so kne tgu la org yg sebelumnye pulangkan.. so paham2 la,jgn la buat cm harta sendiri..snap 2,3 pic pastu bg la peluang kat org lain nak try.. lg pon bole bergambar kat sekitar kawasan tu je.. x leh bawak utk bergambar kat tempat lain pon..








sapa yg ada partner bole la kunci2 cinta rindu kat sini...kalau yang pegi solo cm aku ni.. usha2 kunci cinta org je la.. eh eh..engat nak kunci cinta i dgn abg N (VIXX) tp padlock pon mahal sgt aihhh..tak kose i nak mmbazir.. i kunci cinta you dlm hati i je la ye... #kpopfans


 2 org tu dari jakarta,semalam jmpe kat myeongdong..sembang2 kat tepi jalan tu ja.. mmg de citer nak g namsan tower..tak sangka lak leh jumpe.. kiteorg nak balik..dia bru sampai.. amik pic buat kenang2an..

dah abis jelajah sekitar kawasan tu.. so naik kabel car balik utk turun..aku ni kira tawakal je tatau dia turunkan kat mana.. so jalan punya jalan sampai la ke namdaemun..tp aku x singgah namdaemun pon..sbb mmg nak rushing gegile utk ke IFC MALL.. tapi sebab IFC MALL ngn TERMINAL EXPRESS 1 line.. so singgah la shopping dlu..sementara nak p fansign BTOB kol 7 pm..

so dari hoehyun station(namdaemun) - express terminal - yeouido


direction : express bas terminal (line 3,7,9) exit 8




ni mmg tempat wajib dtg kalau korang ke korea.. dari alat mekup,baju,beg,kasut,barang rumah,makanan semua ada kat sini.. aku mmg suka shopping kat sini selain dari barang2 dia murah.. & barang2 dia pon menepati citarasa aku.. kena kuatkan kaki je la..

sempat la rembat 2,3 barang jer (sbb baru hari ke 2 kat seoul ni..bnyak tmpt shopping lg nak pegi) kat sini berpinar mata tgok barang mickey mouse.. haishhh..nasib baik la badan comel sgt kena pilih big saiz..kalau saiz aku ni kecik..mmg setiap kedai aku borong barang mickey..


the face shop ni aku suka body losyen dia.. semalam cari dekat myeongdong kena beli borong 9 pack..dia x jual 1-1.. kat sini siap ada sale 30% losyen tu.. so rembat la 2 pack..

losyen = 2,350kw x 2 pack


t-shirt = 5,000kw


sweatshirt =10,000kw


dari terminal express amik line 9 exit 3 terus ke IFC MALL.. 


sampai2 je terus frust tgok susunan dia cmni :'( dia mmg letak kat tepi hujung susug sudut sekali..mmg x de ruang lgsg.. x sama dah mcm aku pg taun 2014.. ye la time tu BTOB x fames sgt..skrg BTOB dah bole dikatakan fames dkt korea.. mmg punah la harapan nak tgok sungjae dari jarak dekat..tp x pe la..dpt tgok dari jauh,tgok bayang pon jd la..


hurgahhhh..jauh sgt :(


ni lari naik atas tingkat 2 lak..sama jugak..mmg lari kot mana pon x nampak sgt..


budak kecik sorang ni,nampak dari jauh je.. ok la dari x nampak lgsg kan.. aku ni mmg berjodoh btol ngn BTOB.. 2014 masa aku dtg, comeback MOVE.. ni aku dtg 28hb tu comeback REMEMBER THAT.. so bole jd melody (BTOB FANCLUB) la kan?


CHANGSUB :)


MINHYUK :) ni je la pic yg aku rasa clear skit..

ni je kpop yg aku sempat kejar selama 12 hari.. bertabah la pg dgn mmber yg aku engat layan kpop..tp rupanye nan hado :(


dari IFC MALL terus balik ke GH.. tghari makan kt GH..makan mlm pon kat GH.. bwak makcik2 so pepaham je la.. :) diaorg lg yakin makan mknan sendiri..so kita hat muda2 ni follow je la..


PERBELANJAAN HARI KE 5 ;-

CABEL CAR = 5,800KW
SUBWAY FROM HYOYEON TO EXPRESS BAS TERMINAL = 1,250KW
LOSYEN `THE FACE SHOP` = 4,700KW
T-SHIRT = 5,000KW
SWEATSHIRT = 10,000KW
SUBWAY TO YEOUIDO = 1,250KW

kbai!

No comments: