About Me

My photo
klang..
LOW PROFILE :)

Followers

tabung belanja sekolah..click plzz...

Thursday, August 15, 2013

sembang raya 2013

curi masa nak hapdate laju2 sal cerita raya.. dah basi u alls..lambat sgt nak masukkan gambar nye pun..
memandangkan sok dah start reja,mst la dah x de masa nak mengadap blog kesayangan ni..
so ni paksa diri yang malas ni utk bagi rajin jap..
raya tahun ni kira sejarah lambat la..semuanya lambat.. bangun lambat balik kg lambat..
mcm raya2 sebelum ney jugak..malam raya mesti aku gagah dok siapkan baju raya..mst la baju raya aku yg palinggggg lasttttt sekali siap.. and hari rabu tu still keje lagi walaupon halfday ler.. balik2 keje dh tentu2 sibok dok tolong mak kemas itu ini.. so lps bukak puasa la bari start menjahit lace and manik kat baju aku.. settle semua adalah dalam lepas subuh.. bayangkan lps subuh baru aku tido!

pagi tak pagi sgt la dah kena bangun,nak siapkan itu ini..nak settle barang2 nak balik kampung..and pagi tu jugak tetiba ayah x sihat..actually malam raya tu mmg dah x sihat..tp aku engat just mcm demam2 biasa je.. pagi tu ayah pengsan kat bilik air..sudah..panikkk 1 family.. gemok and husband dia mai..nak bawak ayah p klinik tp ayah takmau.. dia kata jap ag dia ok.. sudah sume membongkang kat depan umah tu membuta sbb dah kekenyangan tibai lemang + rendang.. so ayah mcm dah ok..baru la sempat nak salam2 mintak maaf..bagi duit raya sume and baru bertolak ke ipoh..

tahun ni pon paling x banyak bergambar,dengan kesihatan yang x ok..batuk+sakit tekak+pening+ demam..

tema tahun ni mustard ke gold..ntah aku tibai je..janji bertema..hakhakhak.. niat dihati nak mint green or emrlad green tp susah sgt nak cari kaler tu..so rembat saja la kaler ape yang x de dlm almari baju lagi..

keluarga besar kami.. tatau la taun bila nak bertambah ahli keluarga..haha! doakan i alls ye :p

Raya kedua tema kaler coklat..semua makcik and sepupu sepapat pakai kaler coklat.. rumah pertama yg kami p di sg rokam..mmg x pernah miss p rumah ni sbb makanan dia sedap2.. bak kata acik aku..'hoiii..dah terpesong sgt niat tu,dtg nak ziarah..bukan nak makan' padahal bila di jamu makanan makcik2 aku yang laju dlu..


bila tgok pic ni,rasa 'mak aku patut dpt menantu 1 ag ni' kbai!

time ni aku mengalami pening yg dasyat,,haha! aku tahan je..maybe panas sgt kot..ipoh 1 je aku x tahan..kepanasan dia.. elok2 tudung aku berpin sana pin sini,abs semua aku bukak,last2 aku simpangkan jer.. nasib acik bawak panadol..telan jap..rehat dalam keter and pas2 ok dah..nasib baik ubat mujarab.kalau x berperangai la aku..

ni rumah terakhir, mmg x larat dah..muka pon dah berminyak dah bole buat goreng ikan.. 


dari petang smpai ke malam dgn berjubah2..mau x pening aku..terpaksa cover cun je.. muahhhaaahaha..
ye la..kang dah elok berjubah perangau x semenah pulak.. malu hoiii.. x jadi ciri2 menantu kesayangan nnti..puiiiii

Raya ketiga p kenduri pertunangan kat gopeng..makan tengahari aritu sedap.. pastu aku siap rembat puding masuk dalam beg..puding dia sgt sedap kot.. berebut2 ngn kezen aku..



x nampak baju penuh aku..haha,,pakai ala2 peplum.. ada reben2 girlish sgt.. pas2 dok pegang anak..mcm mak mak oii.. raya ke tiga x p mana sgt..sbb yang penting p rumah acik and ateh aku utk membuncitkan perut..


raya ke empat semua nak balik dah..aku siap2 pakai baju kurung sbb ada kenduri kat teluk intan..kalau tidak mmg aku bantai pakai seluar jer..

tu je la citer pendek aku tuk raya tahun ni.. raya tahun depan kite citer lagi..doa2kan la raya tahun depan aku raya berdua ka bertiga ka..

kbai!


No comments: