About Me

My photo
klang..
LOW PROFILE :)

Followers

tabung belanja sekolah..click plzz...

Monday, August 5, 2013

pakej iftar and sahur with bff

awal2 bulan dah gaji ni..barulah semua tergedik2 nak iftar sama..
perjumpaan kali terakhir sebagai bujang2an..
pika la buat ayat sedih dlm whatsapp 'dah2 nak kawen ni rindu plak kat korang..jom la bukak pose sama jumaat ni'
disebabkan x nak menghampakan bakal penanten baru..so jom la kite jumpa jumaat tu..

and jumaat tu plak..dalam hati aku mmg dah plan kol 4 nak blah dari opis..ye la sbb takut x sempat nak iftar ngn depa..bos aku mmg kdg2 mcm jahanam..time aku ada hal ngn kwn2 aku..dia pon time tu la sibuk nak bayar gaji pekerja la..nak suh bwk kuar duit kt bank la..nak tukar duit raya kat bank la..semua la nak time tu..mcm bangang x? pas2 aku nak balik kol 4 dia x bg..what the fish! mmg hangen la aku time..mmg stress 
btol aku..


bekalan berbuka puasa dalam train..engat nak beli air je buat alas perut sbb nantikan nak makan..sekali bff suh beli roti suh makan dlu,nanti masuk angin.. 

mmg jumaat tu..banyak sgt la dugaan ni...naik train kol 6.30 ptg..sampai KL sentral kol 10.30 cmtu..hoi! cm dah balik kedah la pulak lamanya..sampai sakit2 la tulang belakang aku dok atas train tu 4 jam..dr klang sampai ke petaling kena turun..pas2 stuck kat situ je dah berapa lama..dpt naik train..tgu train x jalan2 adala dalam sejam,pas2 sampai angkasapuri ag 1 stesen je nak sampai KL sentral.. stuck kat angkasapuri tu je dekat 40 minit.. menangis dalam hati *semua salah bos aku..damn!!*


peneman setia selama 4 jam.. epop..nasib baik aku angkut majalah kpop aku.. dari kulit depan sampai kulit belakang la aku baca..dari yg minat sampai yg x minat pon aku baca.. 4 jam hoiii..

sampai je KL sentarl terus berlari2 tempat depa tgu..haha..kemain btol tgu depan2 pintu masuk.. haha..kesian dekat berejam jugak la depa tgu aku..kejap2 whatsaap tanye kat mana..jap2 kol tanye dekat mana..mmg menyumpah dalam hati je la.. masuk2 kereta je terpa tako tao yg pika beli..walaupon sejuk..sedap sbb lapa giler!

plan nak g jln tar..penuh pastu jammed giler! so patah balik..nak pegi danau kota sbb nak cari kasut..nak masuk ke danau pon jammed nak mati..yg cina yang keling pon sebok nak raya..mmg sakit hati! 3 kali pusing2 cari parking x jumpe..so mood dah x de.. tukar plan nak mid nyte tgok wayang.. pegi wangsa walk.. ada 2 citer je..dah la x best..pas2 citer dah start sejak kol 12.20 am.. kiteorg smpai kol 12.40am..so mmg rugi ah kalau nak tgok jugak kan.. so tukar plan ag..masuk KL balik engat nak lepak2 dataran merdeka..tp mcm mls.. sbb perut lapa..haha! gaduh2 nak makan old town ke mekdi.. nurul and pika nak nasi..aku nak panas2.. pusing 1 KL cari old town sume tutup yg bukak pon kat danau.. mmg x ah nak pegi..nk makan mekdi..sure pagi2 buta tu dah x de ayam goreng.. 

so dah terbayang2 siakap 3 rasa..nurul asik sebut2..so jom la makan nasi ngn ikan siakap 3 rasa..time jam dah kol 2.30 am kot..tapi order makan mcm nak bukak puasa..gila oiii perut masing2..


dari kiri : air aku (fresh orange laici) pika ( tembikai laici) mira (tembikai susu) nurul (nescafe ais) bajet2 nnti nak drive mata boleh segar la..



posing wajib sebelum makanan sampai.. 



ikan siakap 3 rasa,telur bungkus,tomyam campur,kerabu sotong,kerabu perut,sotong masak merah,nasi putih 4 pinggan

ini makanan sahur ok..bukan iftar! tgok badan la..sahur pon bole balun makanan heavy cmni..haha..pas2 masing2 bising badan gemok..ceh!


yang ni paling x boleh menahan.. yg aku sibuk nak bergambo ngn makanan.. yg sorang ag dah kebulur tahap dewa..terus baca doa sambil buat muka kesian..pas2 makan dok bersilang2 tangan..haha! nak jadi bini org dah oii.. semenah skit plsss..

habis2 je makan terus zuppppp balik rumah time tu pon adalah nak dekat kol 4 dah.. sembang2 gado2 gosip2 ngumpat2 then terus la tido sbb nak cas tenaga utk aku redah jalan tar sok..





masa utk berpisah..terima kasih kawan2 susah sama2 senang sorang2..tagline kami tu.. bulan 8 pika dah jadi isteri..bulan 9 nurul dan penutup bulan 12 mira.. aku? doakan tahun depan la..bole follow p honeymoon sama2.. and bole pregnen sama2 deliver sama2..nnti leh dok bilik kat hospital tu kite 4 org jer.. berangan je la ekin ye.. sampai ke anak ko pikir..calon pon tatau nak mai kot mana..

kbai!






No comments: